Publicat de: ricksis | 22 Iulie 2010

Col du Tourmalet

Col du Tourmalet este cel mai înalt drum din Pirinei, atingând altitudinea de 2114 m. Un fel de Transfăgărășan la noi…

De ce vorbesc de un vârf de munte aflat undeva lângă granița Franței cu Spania? Pentru că azi circa 200 de oameni pe biciclete vor trece pe acolo. Este a 17-a etapă a Turului Franței. Teoretic, astăzi se dă lupta finală pentru tricoul galben. Este ultima cățărare a „Marii bucle”, iar cei doi mari rivali sunt cățărători: Andy Schleck (which is my favourite after Lance Armstrong) și Alberto Contador. Doar ca să amintesc, luxemburghezul este la 8 secunde în spatele spaniolului. Emoțiile vor debuta la Luz-Saint-Sauveur, localiatea franceză de unde începe urcușul de 19 kilometri, cu panta medie de 7,5 . Abia aștept! 😀

Și mai este și centenarul Pirineilor în Turul Franței. Col de Tourmalet a fost prima oară traversat de cicliști în 1910, când învingător a fost Octave Lapize (care câștiga ulterior Tour de France). Etapa de atunci a avut 326 de kilometri (dublu cât are o etapă în zilele noastre), cu 7 urcări foarte grele. Bicicletele de atunci nu erau din fibră de carbon, ca acum, aveau o singură viteză, iar drumul era neasfaltat. La sfârșitul etapei, Octave Lapize a strigat oficialilor Turului „Vous êtes des assassins! Oui, des assassins!”. Astăzi, în vârf se află un memorial al primului om care a traversat Col du Tormalet.

Monumentul lui Octave Lapize

.Col du Tourmalet (2,115 m / 6,939 ft) is the highest road in the central Pyrenees in the department of Hautes-Pyrénées in France. Sainte-Marie-de-Campan is at the foot on the eastern side and the ski station La Mongie two-thirds of the way up. Luz-Saint-Sauveur is at the bottom of the western side.

Tourmalet is also a cheese made from sheep milk produced in these mountains. White-winged snowfinches nest in ski towers near the col.

Responses

  1. hello!

    tocmai am venit de la munca 🙂 iti multumesc pentru sfaturi! am urmat intocmai ceea ce mi-ai recomandat si viata mea a prins culoare. ai vorbit exact ca un adevarat psiholog. nu te supara, ai cunostinte in acest domeniu? pentru ca mi s-a parut o nota de profesionalism in ceea ce mi-ai sugerat.

    apropo. ti-ar face placere sa ne intalnim la o partida de basket, unde printre picaturi ai putea sa-mi mai dai niste sfaturi?
    din relatarile tale am reusit sa-mi dau seama ca ai o viata foarte ordonata pe care o apreciez si pe care vreau sa o iau ca model. o seara placuta in continuare!

    • Psiholog? Nu, nici vorbăăăăă.
      Aș fi chiar încântat să ne întâlnim, doar să îmi zici când poți. Eu sunt în vacanță și pot oricând. Însă tocmai ce am văzut la televizor că în Dobrogea este cod roșu de ultraviolete și aș prefera ca întâlnirea să fie într-o zi răcoroasă :).
      Aștept răspunsul tău.


Lasă un răspuns

Categorii

