Publicat de: ricksis | 29 Iulie 2010

Care din ele?!

Admiterea… Ah, I’ve been through that. Acum doi ani…

M-am dus la școală ca să completez acea listă de opțiuni. Știam că sunt al 319-lea pe București, deci nu prea aveam emoții. Însă nu mă hotărâsem încă între liceele „Sfântul Sava” și „Mihai Viteazul”. La Sava, pentru clasa de Mate-Info bilingv engleză îmi mai trebuiau 6 sutimi. La „Mihai Viteazul” puteam intra fără probleme. Așa se face că nu puteam să mă decid care va fi în capul listei, pentru că oricare ar fi fost, acolo mi-aș fi petrecut următorii 4 ani.

…si nu știu de ce mi se pusese pata pe Sava. Toată lumea pe care o întrebasem îmi recomandase Mishu’ în detrimentul liceului de lângă Cișmigiu. De la profesori la colegi care terminaseră generala. Vroiam în Sava, la Mate-Info, chiar dacă nu apucam și bilingv-ul.

Celelalte opțiuni nu mă interesau. Până la urmă am ajuns să trec 14 coduri pe foaia aia galbenă. Toți ceilalți colegi de-ai mei ajungeau la numere astronomice, cum ar fi 70 – 80, deși aveau 3 sutimi după mine. Nu i-am înțeles nici până acum. Cum să ai 9.70 și ceva și să ai pe listă nu știu ce colegiu tehnic? În fine…

Mi-a plăcut însă că, atunci când am ieșit din clasă, m-am întâlnit cu profesorul meu de geografie. El: „Radule, ia zi, câte opțiuni ai pus?”. Eu: „14, dom’ profesor”. El, ironic: „14?! Păi mă așteptam la 2-3 de la tine, dar 14?”.

Așadar, aveam de ales între codurile 171 și 101/102. După multe frământări, m-am gândit că de la un liceu bun poți oricând să te muți la unul la fel de bun…. așa că le-am trecut în ordinea mediilor. Top 3-ul a fost: 1. Sf. Sava – Mate-Info, bilingv; 2. Mihai Viteazul – Mate-Info; 3. Sf. Sava – Mate-Info.

Iată că pe la începutul lui iulie, pe când eram la bunicii mei, primesc un telefon. Era o fată pe care o știam de ceva vreme. „Da?”. „Am intrat în Viteazuuuuuuuu!! Și tu, și eu!”. La început nici nu știam dacă să mă bucur sau nu. Știam doar că de atunci sunt liceean.

…Până la urmă, a fost atât de bine că am aterizat în Mishu’! Chiar dacă nu știam pe nimeni. Din generală era doar un tip cu care nu vorbisem niciodată până atunci. Din anul meu, nu mă urmase nimeni. Așa se face că, pe 15 septembrie, eram singur între 1100 de elevi, într-o sală de festivități care este, probabil, mai mare decât toată școala mea generală. M-am strecurat până în dreptul rândurilor corespunzătoare 9F-ului. Diriga ne-a luat de acolo și ne-a dus în cabinetul de engleză. Am făcut cunoștință, am cărat niscavai manuale și am primit orarul. Nu așteptam deloc să încep orele a doua zi… Mai ales când am auzit că vor fi două de mate…

…dar recomand Mishu’ cu cea mai mare căldură oricui este dispus să învețe un pic în cei 4 ani. Pentru că aici trebuie să te arăți un pic interesat și de subiectul propriu-zis al școlii!…

Iar eu aș vrea să mă întorc în timp și să-l pun ca primă și singură opțiune.

Responses

  1. salut.
    iti inteleg entuziasmul si mandria pentru faptul k esti in „mishu'”, dar nu cumva acest entuziasm al tau are o tenta de exagerare si penibilism? vezi ca te cam consideri miezu din dodoasca \m/ 😉

    • Salut și ție.
      Da, sunt mândru că sunt elev al Colegiului Național „Mihai Viteazul”. Sunt mândru că sunt dovlecar. Sunt sigur că fiecare liceean este mândru de liceul său și nu l-ar schimba pentru nimic în lume. Așa este, cel puțin, la mine. Mai puțin la unii frustrați ca tine, însă. Nu înțeleg cu ce te-am deranjat atunci când am relatat o zi palpitantă din viața mea.
      By the way, just a note: ar fi bine să deschizi un pic dicționarul înainte de a folosi greșit cuvinte mari. Or, even worse, made-up words. Dar, probabil că oricât îți voi zice, tu vei crede în continuare că „penibilism” există.

  2. eu vreau la Sava :D!

    • Păi, ai grijă atunci să înveți până în clasa a 9-a, iar după să te obișnuiești cu ideea că trebuie să înveți singură, acasă, materia de liceu. I’m just saying. Cam așa stau lucrurile, din ce am auzit pe multă lume care e în Sava. But I don’t wanna be demoralizing, you should go where you want to.

  3. La mine nu va fi deloc greu s-aleg un liceu.
    Am unu singur în oraş. Tot Mihai…

    • Ehe, numai eu știu cât am încercat să te conving că sunt și alte variante. 😀

      • Nu recunosc nimic :”> >: D<


Lasă un răspuns

Categorii

