Publicat de: ricksis | 22 Septembrie 2010

Rome, checked! (day 2)

Ne-am trezit devreme (FOARTE devreme, pentru mine :D): 8, ora locală. Am mâncat un mic dejun scurt, pentru că italienii nu servesc decât un croissant (delicios, cu cremă de vanilie) și un espresso la prima masă a zilei. Și am plecat, pe jos, spre Vatican.

Eu aveam harta și pot să zic că sunt mândru de mine. M-am descurcat acolo unde până și Google-ul greșise drumul!

După o oră de mers, am văzut coloanele din Piazza San Pietro. Dar nu-mi închipuiam că va fi așa de multă lume. Credeam că e pur și simplu un loc pe unde lumea trece în drum spre serviciu… După, mi-am dat seama că este o adevărata atracție turistică.

San Pietro

Am decis să intrăm în Basilică și să urcăm până sus de tot, în cupolă. Adică vreo 580 de trepe. Easy.

De sus aveai vedere peste tot Vaticanul și Roma, cât vedeai cu ochii.

În față...

...și în spate!

...și eu!

După ce am coborât, ne-am dus să vedem mormintele papale de la parter. A fost drăguț, deși m-am cam plictisit acolo. Multă lume, multă înghesuială, însă o catedrală imensă.

Am plecat spre următorul obiectiv din itinerar: Castelul Sant’Angelo. Nu am intrat, însă, și acolo, ci am mers mai departe si am trecut râul Tibru, care curge de pe vremea romanilor. Am ajuns curând la Piazza Navona, unde am asistat la spectacole stradale și am făcut poze cu… diferite „persoane”.

No face Man.

The White Man.

The Statue of Liberty from Rome!

De acolo, am plecat spre Panteon. Aglomerație, iarăși, într-o piață cam cât un sfert din parcul de la Unirii. El reprezenta, acum 2000 de ani, templul tuturor zeilor și lumea venea aici să slăvească zeii de pe atunci. Intrarea era liberă și am pășit înăuntru. Statui antice și o cupolă înaltă. Și câteva băncuțe în centru. Eh… :).

Cum deja era 5 și nu mâncasem nimic, am hotărât să mergem la un restaurant. Din nou, pot, vreau și trebuie să mă laud (:P) că am găsit din București un local care avea numai review-uri bune, iar lumea zicea că acolo se mănâncă cea mai bună pizza din Roma. Eu abia așteptam să gust pizza de la mama ei! Și au avut dreptate. Cel mai subțire blat pe care l-am văzut vreodată! Nu se aseamănă deloc cu ceea ce avem noi în țară, un fel de pâine, puțin crocantă. E indescriptibil. Yum, yum, yum!

Am trecut din nou, în drum spre casă, prin Vatican, numai că acum era seară și ceva mai puțină lume. Și cățiva nori portocalii pe cer…

Norii!

După încă o oră de mers pe jos și o înghețată de la McDonald’s, am ajuns acasă, unde m-am bucurat de o baie cu hidromasaj :D.

End of Day 2.

Responses

  1. Uuh, tu te-ai distrat :>

    • :P, yep.

      • Şi pentru mine?

      • Cât de mult trebuia să mă distrez astfel încât să îți ajungă și ție?

      • Eu ştiu?! :”>

  2. si scoala ai pus`o in cui?!?!?!?! :))

    • Pentru câteva zile, da. Eu nu aș fi vrut să lipsesc în prima zi, dar na, nu ajungi în fiecare zi să mergi la Roma și să zbori cu avionul :P.

  3. ai drepate ;)) da`o …. de scoala. recuperezi ;;)


Lasă un răspuns

Categorii

