Publicat de: ricksis | 29 Aprilie 2011

RIMUN

Pentru a zecea oara cred că o spun, deși îmi face plăcere.

Ce-i RIMUN? În primul rând, înseamnă Rome International Model United Nations. Simulări ale întâlnirilor ONU, ale marilor demnitari și ambasadori. Se aleg teme problematice mondiale, de actualitate, și se discută, elaborând rezoluții pentru a le combate. Dar mai multe pe parcurs.

Am participat la finalul lui martie la un astfel de eveniment. Primul pentru mine. România a trimis opt oameni, patru dintre ei urmând să reprezinte Libia, iar ceilalți patru Vietnamul. Dar nu aveam să stăm toți în același loc. Fiecăruia dintre noi i-a fost atribuită o Comisie sau Comitet.

Ce însemna asta? După ce ne-au fost date ecusoanele, fiecare trebuia să se ocupe de tema respectivă și să își reprezinte cât mai bine interesele țării lui. În cazul meu, Vietnamul, în Comisia Economică și Socială pentru Asia și Pacific, pe următoarele teme: 1. Îmbunătățirea cooperării regionale pentru prevenirea dezastrelor, 2. Pedofilia și turismul sexual și 3. Pescuitul durabil în Pacific.

N-ați înțeles nimic, nu?

Simplificat, totul a început cu studierea acasă a celor trei teme mai sus menționate. Am ajuns în sala mea, îmbrăcat la patru ace, m-am așezat în dreptul pancartei Vietnamului. Ne-am grupat și am început să dezbatem. Ce ar fi bine să facem pentru a stopa declinul bancurilor de pești din ocean? Cam asta. Apoi susținerea lor în fața Comisiei, formată din alte țări. Apoi votată. Exact ca la un consiliu ONU.

Dacă o rezoluție obținea 50% + 1 voturi, atunci ea mergea mai departe pentru Adunarea Generală, adică toate Comisiile și Comitetele reunite. Era discutată din nou rezoluția și trebuia din nou să fie votată de majoritate. Dacă avansa din nou, se spune ca ar ajunge să fie citită de niște consilieri ONU și poate, cine știe, luată în considerare.

Mie mi-a plăcut la nebunie săptămâna la Roma. Orașul îl mai vazusem, dar ideea în sine de a sta la o gazdă, a participa la un consiliu unde vin elevi din Africa de Sud sau Singapore, o săptămână întreagă, m-a entuziasmat continuu. Abia aștept să merg la următorul. Iar dacă găsim fonduri, îl vom organiza și la București, prin februarie. 😀

Și am ajuns să-mi fac și cont de Facebook, pentru a ține legătura cu ceilalți.

Comisia mea

Noi, cei din România 😀

Lasă un răspuns

Categorii

